Author
Assistant Professor of Economics, Research Institute of Hawzah and University
Abstract
Highlights
1. ابراهیمی، ایمان (1395)، «فرهنگ اسلامی نیکوکاری و برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران»، اولین همایش ملی خیر ماندگار، تهران: نشریه خیر ماندگار بنیاد خیریه آلاء.
2. ابنابیالحدید، عبدالحمید بن هبةالله (1404ق)، چاپ اول، شرح نهجالبلاغة لابنأبیالحدید، قم: انتشارات دفتر تبلیغات.
3. ابنبابویه، محمد بن على (1376ش)، الأمالی (للصدوق)، چاپ ششم، تهران: انتشارات کتابچی.
4. ابنبابویه، محمد بن على (1413ق)، من لا یحضره الفقیه، چاپ دوم، قم:منشورات جماعة المدرسین فی الحوزة العلمیة.
5. ابنمنظور (1408ق)، لسان العرب، چاپ اول، بیروت: دار احیاء التراث العربی.
6. ابنا بسطام، عبدالله و حسین (1411ق)، طبّ الأئمةb، چاپ دوم، قم: دارالشریف الرضی.
7. ابونوری، اسماعیل و همکاران (1387)، «برآورد تابع قیمت هدانیک اجاره بها»، بررسیهای بازرگانی، ش33، ص53−60.
8. بحرانى، سیدهاشم بن سلیمان (1374)، البرهان فی تفسیر القرآن، چاپ اول، قم: مؤسسه بعثه.
9. بدری، سیدعلی و صدراله طیبی (1391)، «بررسی عوامل مؤثر بر هزینههای گردشگری مذهبی مطالعه موردی شهر مقدس مشهد»، مجله برنامهریزی و توسعه گردشگری، سال 1، ش1، ص153−177.
10. پاینده، ابوالقاسم (1382)، نهجالفصاحة (مجموعه کلمات قصار حضرت رسولn)، چاپ چهارم، تهران: دنیای دانش.
11. تمیمى آمدى، عبدالواحد بن محمد (1366)، تصنیف غرر الحکم و درر الکلم، چاپ اول، قم: دفتر تبلیغات اسلامی.
12. تمیمى آمدى، عبدالواحد بن محمد (1410ق)، غرر الحکم و درر الکلم، چاپ دوم، قم: دارالکتب الاسلامی.
13. توتونچیان، ایرج (1363)، تئوری تقاضا و تحلیل اقتصادی انفاق، تهران: مرکز اطلاعات فنی ایران.
14. الجرجانی، علی بن محمد (1405ق)، التعریفات، بیروت: دارالکتاب العربی.
15. حرانى، ابنشعبه، حسن بن على (1404 / 1363ق)، تحف العقول، چاپ دوم، قم: جامعه مدرسین.
16. حسینی، سیدرضا (1379)، الگوی تخصیص درآمد و رفتار مصرفکننده مسلمان، تهران: مؤسسه فرهنگی دانش و اندیشه معاصر.
17. حسینی، سیدرضا (بیتا)، انفاق، قم: دانشگاه قرآن و حدیث.
18. حمیرى، عبدالله بن جعفر (1413ق)، قرب الإسناد (ط−الحدیثة)، چاپ اول، قم: مؤسسه آلالبیتb.
19. دیلمى، حسن بن محمد (1412ق)، إرشاد القلوب إلى الصواب (للدیلمی)، چاپ اول، قم: شریف رضی.
20. دادگر یدالله و همکاران (تابستان 1395)، «عوامل مؤثر بر هزینههای مذهبی شهری و روستایی در ایران، رویکرد برو»، پژوهشهای اقتصادی ایران، دوره 21، ش67، ص25−51.
21. راغب اصفهانی، ابوالقاسم حسین بن محمد (1392ق)، معجم مفردات الفاظ القرآن، بیروت: دارالکتب العربی.
22. راهداری، مراد و ندا لیلیان (1391)، «برآورد تابع تقاضای مسکن با استفاده از مدل قیمت هدانیک، مطالعه موردی شهر کرمان»، فصلنامه اقتصاد و الگوسازی دانشگاه شهید بهشتی، ش1، ص111−134.
23. رجایی، سیدکاظم (1386)، «تقاضای بازار اسلامی در مقایسه با بازار رقابت کامل»، جستارهای اقتصادی ایران، دوره 4، ش8، ص66−100.
24. شریفی، محمدرضا (1376)، «تخمین تابع تقاضای مسکن با استفاده از مدل قیمت هدانیک مطالعه موردی خمینی شهر»، مجله تحقیقات اقتصادی، ش55، پاییز و زمستان 78، ص99−117.
25. شریف الرضی، محمد بن حسین (1414ق)، نهجالبلاغة (للصبحی صالح)، چاپ اول، قم: انتشارات هجرت.
26. شیخ حر عاملى، محمد بن حسن (1409ق)، وسائل الشیعة، چاپ اول، قم: مؤسسه آلالبیتb.
27. طباطبایى، محمدحسین (1390ق)، المیزان فی تفسیر القرآن، لبنان− چاپ دوم، بیروت: مؤسسة الأعلمی للمطبوعات.
28. طبرسى، حسن بن فضل (1412ق)، مکارم الأخلاق، چاپ چهارم، قم: شریف رضی.
29. طبرسى، على بن حسن (1385ق)، مشکاة الأنوار فی غرر الأخبار، چاپ دوم، نجف: المکتبة الحیدر.
30. عزتی، مرتضی و همکاران (1392)، تخمین تابع انفاق در ایران، پژوهشهای رشد و توسعه پایدار (پژوهشهای اقتصادی)، دوره ۱۳، ش۲، ج۱۳، ش۲، ص۶۱−۸۴.
31. القرطبی، ابی عبدالله محمد بن احمد انصاری (بیتا)، الجامع لاحکام القرآن، بیروت: دار الفکر، ج6.
32. قمی ، علی بن ابراهیم (1367ش)، تفسیر، قم: دارالکتاب.
33. کلینى، محمد بن یعقوب (1369ش)، اصول الکافی، ترجمه مصطفوى، چاپ اول، تهران: کتابفروشی علمیه اسلامی.
34. کلینى، محمد بن یعقوب (1407ق)، الکافی (ط−الإسلامیة)، چاپ چهارم، تهران: دارالکتب الاسلامیه.
35. کیاء الحسینی، سیدضیاءالدین (پاییز 1388)، «عوامل مؤثر بر هزینههای مذهبی دهکهای درآمدی خانوارهای شهری ایران»، فصلنامه علمی پژوهشی اقتصاد اسلامی، سال 9، ش35، ص193−216.
36. لیثى واسطى، على بن محمد (1376ش)، عیون الحکم و المواعظ (للیثی)، چاپ اول، قم: دارالحدیث.
37. مجلسى، محمدباقر (1403ق)، بحارالأنوار (ط−بیروت)، چاپ دوم، بیروت: انتشارات اسلامیه.
38. مسعودیپور، سعید و بهرام خیری (1393)، «جاذبههای تبلیغاتی مطلوب در بازاریابی اجتماعی انفاق براساس آموزههای قرآنی»، اندیشه مدیریت راهبردی، سال 8، ش1، پیاپی 15، ص67−97.
39. مکارم شیرازى (1382)، برگزیده تفسیر نمونه، ایران−5 جلدی، ج1، تهران: دارالکتب الإسلامیة.
40. مفید، محمد بن محمد (1413ق)، الإختصاص، چاپ اول، قم: المؤتمر العالمی لالفیة الشیخ المفید.
41. مفید، محمد بن محمد (1413ق)، الأمالی (للمفید)، چاپ اول، قم: کنگره شیخ مفید.
42. منسوب به جعفر بن محمد، امام ششمg (1400ق)، مصباح الشریعة، چاپ اول، بیروت: پیام حق.
43. منسوب به على بن موسى، امام هشتمg (1406ق)، الفقه المنسوب إلى الإمام الرضاg، چاپ اول، مشهد: مؤسسه آلالبیتb لإحیاء التراث.
44. نورى، حسین بن محمدتقى (1408ق)، مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل، چاپ اول، قم: مؤسسه آلالبیتb لإحیاء التراث.
45. نهضتی و همکاران (1391)، «تحلیل رفتار خیرخواهانه در ایران مطالعات و سیاستهای اقتصادی»، دوره 8، ش1، شماره پیاپی 90، تابستان و پاییز 1391، ص25−46.
46. ورام بن ابیفراس، مسعود بن عیسى (1369ش)، مجموعه ورّام، آداب و اخلاق در اسلام / ترجمه تنبیه الخواطر، چاپ اول، مشهد: آستان قدس رضوی.
47. Adam, T, (2016), Transaction philanthropy, Springer ublishing.
48. Andreonis, J., (2005), “Philanthropy”, in: Gerard-Varet L-A., S-C. Kolm and J. Mercier Ythier, eds, Handbook of Giving, Reciprocity and Altruism, North-Holland, Publishing
49. Azzi and Ehrenberg (1975), “Household allocation of time and church attendence”, Journal of political economy, 83, (1), pp. 27-56.
50. Bekkers, R., & Wiepking, P. (2011), “A Literature Review of Empirical”, Giving. Nonprofit and Voluntary Sector Quarterly, 40 (5), pp. 924-973
51. Khan, Mohammad, Fahim, 1984, Macro Consumption Function in Islamic Framework;Journal of Research in Islamic Economics, Vo.1, No. 2
52. Karousakis, K. & Birol, E. (2007), “Investigating household preference for curbside recycling services in London: A choice experiment approach”, Journal of Environmental Management, Vol. 88, PP.1099-1108.
53. Luce, D. (1999), Individual Choice Behavior, New York, Wiley.
54. Mazappa. (2005), Mazappa Dictionary, Available at:http://laughlinguitars.ca/dic.htm
55. McFadden, D. (1974), “Conditional Logit Analysis of Qualitative Choice Behavior”: in: P. arembka (Eds.) Frontiers in Econometric, New York: Academic Press.
56. Rosen, sherwin, (1974), “Hedonic Prices and Implicit Markets: Product Differentiation in Pure competiation”, journal of political Economy, Vol. 82, No. 1, pp. 34-55.
Keywords