• ثبت نام
  • ورود به سامانه
  • English

جستارهای اقتصادی با رویکرد اسلامی

  1. صفحه اصلی
  2. بررسی تطبیقی دیدگاه اسلام و نظام سرمایه داری در تصمیم های آمیخته بازاریابی

شماره جاری

بر اساس شماره‌های نشریه

بر اساس نویسندگان

بر اساس موضوعات

نمایه نویسندگان

نمایه کلیدواژه ها

درباره نشریه

اهداف و چشم انداز

اعضای هیات تحریریه

اصول اخلاقی انتشار مقاله

بیانیه شفافیت

بیانیه دسترسی آزاد

حق و مجوز انتشار

سیاست های مرتبط با سرقت ادبی

سیاست خودآرشیوی

بانک ها و نمایه نامه ها

پیوندهای مفید

فرایند پذیرش مقالات

اطلاعات آماری نشریه

پرسش‌های متداول

اخبار و اعلانات

بررسی تطبیقی دیدگاه اسلام و نظام سرمایه داری در تصمیم های آمیخته بازاریابی

    نویسندگان

    • ناصر صنوبر 1
    • محمدعلی متفکر آزاد 2
    • نسرین راضی 3

    1 استادیار دانشگاه تبریز

    2 دانشیار دانشگاه تبریز

    3 دانش‌آموخته کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی دانشگاه تبریز

,

نوع مقاله : مقاله علمی پژوهشی

  • مشخصات مقاله
  • دریافت فایل
  • ارجاع به این مقاله
  • آمار
  • هم رسانی

چکیده

یکی از مطالبات به حق جامعه ما پس از سی و یک سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، استقرار ارزش های ناب اسلامی در کلیه شوون جامعه به ویژه تصمیم گیری های حوزه اقتصادی و بازرگانی است. در این میان اسلامی شدن دانشگاه ها و مواد و متون مورد استفاده در آنها نه تنها از اهمیت زیادی برخوردار است بلکه یک ضرورت دینی محسوب می شود. با این حال نگاهی به متون مورد تدریس در حوزه بازرگانی و بازاریابی از جمله تصمیم گیری های مربوط به آمیخته بازاریابی شامل انتخاب ویژگی های محصول، قیمت گذاری کالا و خدمات، عملیات ترویج و پیشبرد فروش و بازارگذاری محصول که هسته اصلی علم بازاریابی را تشکیل می دهد، نشان می دهد این منابع آکنده از آموزه های غربی بوده و متاسفانه در اغلب موارد در عمل نیز سرلوحه اقدامات مدیران بنگاه های اقتصادی قرار می گیرد. هدف اصلی در این پارادایم کسب حداکثر سود و سهم بازار از طریق جلب رضایت مشتری است و به اعتراف خود این صاحب نظران غربی تحت تاثیر ارزش های اخلاقی کاپیتالیستی بسط می یابد. در این پژوهش سعی شده است ارزش های اسلامی ناظر بر این نوع تصمیمات استخراج شده و با بررسی و مقایسه تطبیقی تصمیمات در نظام سرمایه داری و اسلام و معرفی آنها مساعدتی هر چند اندک برای لحاظ این ارزش های الهی در سیاست گذاری های مربوط به آمیخته بازاریابی فراهم گردد.

کلیدواژه‌ها

  • آمیخته بازاریابی
  • نظام سرمایه داری
  • نظام اقتصاد اسلامی
  • XML
  • اصل مقاله 450.27 K
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • VANCOUVER
    • تعداد مشاهده مقاله: 3,038
    • تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,630
جستارهای اقتصادی  با رویکرد  اسلامی
دوره 7، شماره 13 - شماره پیاپی 13
فروردین 1389
صفحه 173-207
فایل ها
  • XML
  • اصل مقاله 450.27 K
هم رسانی
ارجاع به این مقاله
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • VANCOUVER
آمار
  • تعداد مشاهده مقاله: 3,038
  • تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,630

APA

صنوبر, ناصر, متفکر آزاد, محمدعلی, & راضی, نسرین. (1389). بررسی تطبیقی دیدگاه اسلام و نظام سرمایه داری در تصمیم های آمیخته بازاریابی. جستارهای اقتصادی با رویکرد اسلامی, 7(13), 173-207.

MLA

ناصر صنوبر; محمدعلی متفکر آزاد; نسرین راضی. "بررسی تطبیقی دیدگاه اسلام و نظام سرمایه داری در تصمیم های آمیخته بازاریابی". جستارهای اقتصادی با رویکرد اسلامی, 7, 13, 1389, 173-207.

HARVARD

صنوبر, ناصر, متفکر آزاد, محمدعلی, راضی, نسرین. (1389). 'بررسی تطبیقی دیدگاه اسلام و نظام سرمایه داری در تصمیم های آمیخته بازاریابی', جستارهای اقتصادی با رویکرد اسلامی, 7(13), pp. 173-207.

VANCOUVER

صنوبر, ناصر, متفکر آزاد, محمدعلی, راضی, نسرین. بررسی تطبیقی دیدگاه اسلام و نظام سرمایه داری در تصمیم های آمیخته بازاریابی. جستارهای اقتصادی با رویکرد اسلامی, 1389; 7(13): 173-207.

  • صفحه اصلی
  • درباره نشریه
  • اعضای هیات تحریریه
  • ارسال مقاله
  • تماس با ما
  • واژه نامه اختصاصی
  • نقشه سایت

اخبار و اعلانات

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

اشتراک خبرنامه

برای دریافت اخبار و اطلاعیه های مهم نشریه در خبرنامه نشریه مشترک شوید.

©